MVO Beleid
Een goed MVO beleid betekent een goede verhouding tussen de drie p's; people, planet en profit. Uiteraard kunnen veel bedrijven niet bestaan zonder winst te maken (profit), maar ook de mensen in een organisatie zijn van groot belang (people). Een goede organisatie zorgt dus ook goed voor haar mensen. Om daarnaast ook zorg te dragen voor de omgeving (planet) door rekening te houden met het milieu en te kiezen voor duurzame producten maakt de drie-eenheid compleet en zorgt voor een balans tussen people, planet en profit.
MVO-beleid in uw organisatie
Voor iedere organisatie is een ander MVO-beleid van toepassing, omdat iedere organisatie te maken heeft met andere factoren zoals: producten/diensten, mensen en verontreiniging/CO2 uitstoot. Voor elke organisatie is het belangrijk diverse mensen uit de organisatie te betrekken bij het MVO-beleid en gezamenlijk ideeën aan te dragen. Door meer mensen in de organisatie te betrekken zorgt u voor een beter draagvlak van het beleid.
Marketing van uw MVO-beleid
Uiteraard is het van belang dat uw medewerkers op de hoogte zijn van het MVO-beleid van uw organisatie, zij zijn tenslotte de uitvoeders van het beleid. Daarnaast is het van even groot belang het beleid uit te dragen aan klanten en leverancier. Ten eerste zal het de naam van uw organisatie ten goede komen en ten tweede zal het ook andere bedrijven aanzetten tot nadenken over hun eigen beleid. Het is echter wel noodzakelijk het MVO-beleid op een goede manier in uw marketing in te passen. Zorg dat uw MVO-beleid past bij uw organisatie en communiceer duidelijk over de gekozen weg. En helemaal funest voor uw organisatie is een MVO-beleid wat niet wordt nageleefd of dat u niet kunt waarmaken. Zorg dus dat de marketing van uw MVO-beleid met dezelfde zorg wordt uitgevoerd als het MVO-beleid zelf. Hang dus alleen de MVO-was buiten...